Auto nieuws

Nieuws over auto’s en autofabrikanten.

Als u binnenkort een nieuwe auto gaat kopen,
dan helpt het brandstofverbruiksboekje 2015 u bij de keuze voor een zuinige auto. Net zoals het energielabel voor personenauto’s.
Dit label treft u aan op alle voor verkoop tentoongestelde nieuwe personenauto’s.
In dit boekje leest u alles over dit label, over het brandstofverbruik en de CO2 uitstoot van alle nieuwe modellen personen auto’s. Op het Nederlandse label wordt naast het brandstofverbruik en de CO2 uitstoot ook de relatieve zuinigheid van een auto vermeld.

wijkopenautos.nl

Verderop in dit artikel het laatste auto nieuws.

 

Nissan Pulsar

 

 

 

 

 

 

De nieuwe Nissan Pulsar

-- Berichten van gisteren of eerder.
Audi introduceerde de A7 Sportback in 2010. En dat ging niet opgemerkt voorbij. Het was immers een model dat je wél gemakkelijk kon herkennen. En het was een model dat polariseerde, vooral omdat de aflopende daklijn niet bij iedereen even makkelijk op het netvlies viel. De tweede generatie blijft het ingeslagen pad volgen, maar de positionering van een ‘sportieve Audi A8' wordt des te meer benadrukt.DoorgaanOp vlak van design gaat de nieuwe Sportback volgend Audi door waar de A8 ophoudt. Met dezelfde innovaties en technologie, maar op designvlak uitdagender. De brede schouders zijn volgens het merk een verwijzing naar de Ur-quattro. En de lijnen die samenkomen aan de achterzijde moeten dan weer aan de achtersteven van een jacht doen denken.Weinig verschilDe nieuwe Audi A7 Sportback is 4,97 meter lang, 1,91 meter breed en 1,42 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,93 meter. De afmetingen zijn daarmee praktisch gelijk aan zijn voorganger, alleen de wielbasis is iets gegroeid. De bagageruimte is 535 liter groot. Door de achterste zitrij om te klappen kan die worden vergroot naar 1.390 liter. In de kofferklep bevindt zich, net als bij de vorige generatie A7, een spoiler die automatisch omhoog komt op hoge snelheid.Nieuw interieurconceptIn het interieur van de A7 Sportback vervangen twee touchscreens de traditionele knoppen en bedieningselementen. De grootste ervan meet 8,6 inch en is weggewerkt in de middenconsole. Net als in de nieuwe Audi A8 geven de touchscreens in de A7 Sportback haptische feedback als ze worden aangeraakt.Snufjes, snufjesMet de AI-knop op het dashboard kan de bestuurder de Audi AI remote parking pilot en de Audi AI remote garage pilot activeren. Beide systemen zijn vanaf volgend jaar beschikbaar. Ze rijden de A7 Sportback zelfstandig in en uit een parkeervak of garage. De bestuurder kan zelfs van tevoren uitstappen en de Audi AI-functies aansturen met de myAudi-app op zijn telefoon. Het enige dat hij hoeft te doen, is de Audi AI-knop ingedrukt houden. De auto bouwt een 3D-beeld op van zijn omgeving door informatie uit diverse sensoren samen te brengen. Afhankelijk van het uitrustingsniveau heeft de Audi A7 Sportback tot wel vijf radarsensoren, vijf camera's, twaalf ultrasone sensoren en een laserscanner.Eén motorIn eerste instantie komt de nieuwe Audi A7 Sportback op de markt als 3.0 V6 TFSI, goed voor een vermogen van 340 pk en 500 Nm. Hiermee sprint de nieuwe A7 in 5,3 seconden van stilstand naar 100 km/u en haalt 'ie een topsnelheid van 250 km/u. Maar het zal er niet bij blijven.
vrijdag, 20 oktober, 2017
Source: Auto55
LG Chem start volgend jaar een nieuwe accufabriek op in Europa. Die zal zich specifiek richten op batterijen voor elektrische auto's. LG Chem wil dat de faciliteit in Polen, die ruim € 1,4 miljard kost, binnenkort al 100.000 accu's per jaar levert. Een aantal grote automakers staat klaar om die accu's af te nemen. De productiecapaciteit van elektrische componenten - en specifiek batterijen - is één van de grootste struikelblokken voor een commercialisering van elektrische auto's.Lokale leveranciersIn eerste instantie zal LG Chem de grondstoffen, waaronder lithium, over laten komen uit Azië. Het bedrijf heeft echter de ambitie om zo snel mogelijk om te schakelen op plaatselijke leveranciers.Groot, maar niet echtHoewel de nieuwe fabriek de grootste in z'n soort wordt in Europa, is ze op wereldschaal nog steeds geen hoogvlieger. Persagentschap Reuters schat dat de Gigafactory van Tesla 10 keer meer accu's kan produceren.
donderdag, 19 oktober, 2017
Source: Auto55
De meeste exemplaren van de legendarische Mercedes 300 SL zijn terecht. Dat is niet onlogisch gezien exemplaren die goed presenteren wel eens voor een miljoen euro van eigenaar durven wisselen. Maar er zijn nog enkele chassisnummers waarvan het lot een mysterie is. Eentje is zopas opgedoken in Cuba. In een schuur.Weinig gewetenEr zijn weinig extra details naast deze afbeeldingen. Die tonen in elk geval wel aan dat de 300 SL er niet bepaald uitziet als een onaangeroerde tijdscapsule. Maar nu hij ontdekt is, zal hij wellicht snel in z'n oude glorie hersteld worden.Niet voor het eerstHet is niet de eerste keer dat een 300 SL in gelijkaardige staat wordt ontdekt in Cuba. Het gebeurde ook al eens in 2015.
donderdag, 19 oktober, 2017
Source: Auto55
Zolang er geen vervolg komt op de Boxster Spyder en de Cayman GT4, staat deze GTS helemaal bovenaan het leveringsprogramma van het bedrijf.Beide nieuwe varianten zijn uitgerust met een geblazen 2,5l viercilinder boxermotor. Die wordt door een turbo naar zo maar eventjes 385pk gekitteld (net zoveel als de Cayman GT4 voorheen had). Daardoor neemt de sprint naar 100km/u nog slechts 4,1 tellen in beslag en kunnen beide versies doorstomen tot 290km/u. Er zijn versies van de 911 die het met minder moeten stellen.Met de hand?De 718 Boxster en Cayman GTS zijn er met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een PDK-transmissie voor wie zich niet met een pook wil bezighouden. Daar moet je wel voor bijbetalen. Wél in de prijs begrepen zijn het populaire Sport Chrono Pakket, Porsche Torque Vectoring met een mechanisch sperdifferentieel en Porsche Active Suspension Management, dat de carrosserie met 10 mm verlaagt en je ruggengraat probeert in te korten.Verder herken je de GTS vooral aan diverse zwartgetinte accenten, zoals de koplampen en achterlichten, de zwarte onderzijde van de achterbumper en de centraal geplaatste zwarte uitlaatpijpen van het sportuitlaatsysteem. In het zijaanzicht zijn de in satijnzwart uitgevoerde 20 duims lichtmetalen velgen en zwarte GTS logo's aan de onderzijde van de deuren de blikvangers.Geen cadeauDat de snelste Cayman en Boxster je niet cadeau gegeven worden, lijkt nogal wiedes. De Cayman GTS is er in ons land vanaf € 79.109,80. De Boxster GTS kost je € 81.166,80.
donderdag, 19 oktober, 2017
Source: Auto55
De fabrikant van kinderzitjes Maxi Cosi heeft een primeur te pakken. De Axissfix Air met zogeheten Air Safety Technology is het eerste kinderzitje ter wereld met een geïntegreerde airbag.Groot hoofdEen auto-ongeluk is voor je kleine spruit net zo'n traumatische ervaring als voor een volwassene. Kinderen hebben het voordeel dat hun spieren vaak ontspannen zijn en hun botstructuur soepeler is, maar ook dat het hoofd naar verhouding groter is en de nek zwakker. Met die specifieke fysiologische beperkingen in het achterhoofd ontwikkelde Maxi Cosi deze nieuwe veiligheidsstoel.Twee kleine plofkussensHet kinderzitje maakt gebruik van de Isofix bevestigingsmethode. Detecteert het een ongeluk dan worden twee kleine kussens rond de borststreek van het kind opgeblazen. Daardoor worden hoofd en nek aan een pak minder krachten blootgesteld. Om verstikking te voorkomen lopen de airbags na ontplooiing razendsnel weer leeg.En de prijs?Het zitje is geschikt voor kinderen vanaf ca 4 maanden tot maximaal 2 jaar en een lengte tussen 61 en 105cm. De prijs bedraagt € 649.
donderdag, 19 oktober, 2017
Source: Auto55
Wellicht heb je nog nooit van het automerk Partisan gehoord. Wij ook niet. Maar je ziet wel meteen dat praktisch nut boven esthetiek werd verkozen. Daarvoor moet je het merk niet kennen.Een eeuw garantieDeze Lego-achtige creatie is de Partisan One. Het is een SUV die zich de meest duurzame auto ter wereld wil noemen. Het merk biedt een garantietermijn aan die kan oplopen tot (ga even zitten) 100 jaar! Dan lijkt een abnormale levensduur als die van een Land Rover Defender of Mercedes G-Klasse niet meer zo speciaal.Russisch ontwerpVolgens het merk komt de inspiratie voor het model uit militaire kringen. Het design, als je daar echt van kan spreken, is getekend door een Rus, Juri Postnikov. En die heeft blijkbaar iets tegen rondingen.Eenvoudige structuur, Fiat motorOnder de kap van de Partisan One zit een 2,8l met 150 van Fiat (wat was dat nu weer over de garantie?). Maar de auto kan in de toekomst gemakkelijk omgebouwd worden tot een hybride of een elektrische autoHet koetswerk wordt ook moduleerbaar. Er zal keuze zijn uit een drie- of vijfdeursversie of een pickup Er is zelfs sprake van een versie met zes wielen, allen aangedreven. De variant op de foto's is de kleinste van allemaal. Dat is echter relatief, want de lengte bedraagt reeds 4,72m, terwijl de breedte een indrukwekkende 2,30m en de hoogte 2,23m bedraagt. De prijs van alle versies is nog niet bekend, maar het basismodel moet voor zo'n € 50.000 van eigenaar wisselen.
dinsdag, 17 oktober, 2017
Source: Auto55
Aston Martin heeft het druk. Het kleine Britse merk kon de afgelopen tijd de nieuwe Vantage en de Valkyrie, een extravagante hypercar, voorstellen. En nu komt, veel vroeger dan iemand het had verwacht, de DB11 Volante. Op tijd voor de herfst, tenzij je in het ander halfrond woont. Wellicht geldt dat voor het gros van de klanten.Ja, de Volante is anderhalf jaar na de coupé, maar doorgaans doet het merk er langer over. Rijden in de vierpersoonscabriolet kan pas vanaf het voorjaar.Hoezo, softtop?De DB11 Volante krijgt een softtop in stof. Verkrijgbaar in rood, zilver en zilvergrijs. Maar z'n structuur is een pak meer rigide dan we gewend zijn. Er zit dan ook meerdere lagen isolatie in, voor meer stilte en comfort. En in gesloten toestand zorgt het voor een lijnenspel dat nauwelijks afwijkt van dat van de DB 11 Coupé. Het openen en sluiten van dat klapdak duurt overigens respectievelijk 14 en 16 tellen. Geheel automatisch, dat spreekt voor zich.Alleen achtcilinderOp technisch vlak is de Volante nagenoeg identiek aan de DB11 met vast dak. Maar er wordt voorlopig nog met geen woord gerept over de V12. Alle aandacht gaat uit naar de nieuwe V8, die door Mercedes-AMG ontwikkeld is. Goed voor 510pk. De twaalfpitter volgt wellicht gewoon wat later.
zaterdag, 14 oktober, 2017
Source: Auto55
Je kan onder autoconstructeurs gerust spreken van een obsessie met de Chinese markt. Bij heel wat bedrijven die er actief zijn, is de Chinese smaak al het dictaat bij uitstek voor wat het design betreft. En wanneer de Chinezen iets willen, dan zullen ze het krijgen. Een ruimere achterbank bijvoorbeeld. Want dat staat er gelijk aan prestige.+10cmNa de verlengde BMW 3-Serie, een Audi A4 L, een Mercedes C-Klasse L en nog talloze andere uitgerokken producten, komt er nu ook een Jaguar XEL op de markt. Onder de kap zit een 2-liter benzine met 200 of 250pk, maar het enige échte nieuws is z'n met 10cm toegenomen wielbasis.
zaterdag, 14 oktober, 2017
Source: Auto55
Dat zou zomaar kunnen. De Japanse staalgigant Kobe ligt immers aan de bron van een almaar uitdijend schandaal met verstrekkende gevolgen. Misschien wel tot op uw oprit.Er werd lang en diep gebuigd door de CEO van Kobe staal toen die aan de verzamelde pers moest toegeven dat z'n bedrijf al lange tijd gegevens vervalst. Gegevens over de samenstelling, de treksterkte, de zuiverheid. In elk geval van aluminium en koper, maar de totale omvang van het schandaal is nog niet bekend. Het komt er, in een notendop, op neer dat het bedrijf staal met inferieure eigenschappen verkocht voor materiaal van een betere kwaliteit. Alle grote Japanse merken kopen er staal aan.Veiligheid in het gedrang?Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Lexus, Suzuki en Toyota bekijken de gevolgen voor hun producten. Toyota had het over een ‘ernstig probleem'. De gevolgen van het gebruik van minderwaardig staal kunnen immers erg verstrekkend zijn. Er zijn oppervlakkige problemen, zoals roest. En er zijn meer diepgaande problemen, waarbij onderdelen eenvoudigweg niet zo stevig zijn als moet. Wanneer staal gebruikt is dat een lagere weerstand heeft dan beoogd, kan het de botsveiligheid van een voertuig nadelig beïnvloeden en de werking van andere systemen (zoals gordels en airbags) compromitteren.Roest is slechts het beginEr waren al wat tekenen aan de wand. De jongste jaren kregen zowel Toyota als Mitsubishi al af te rekenen met vroegtijdige wijdverspreide roestproblemen. Bij het kleinste merk volstond een terugroepactie, maar het grootste automerk ter wereld zag zich in de VS verplicht om een grootschalige actie op te zetten, compensaties uit te delen en garanties uit te breiden. Miljarden kostte dat. Die Toyota's werden in de VS gebouwd, maar dat sluit Kobe als (mede-)schuldige niet uit. Het bedrijf levert immers staal aan z'n klanten op alle continenten.Niet aflatende stroom autoschandalen “Het lijkt het er op dat Japanse merken hun klanten steeds vaker beliegen” De Japanse automerken brengen de gevolgen van het jongste oplichtingsschandaal in Japan - het zoveelste op rij - nog in kaart. En de de vraag is maar of ze naar waarheid met hun klanten zullen communiceren wanneer blijkt dat er meer aan de hand is. De afgelopen paar jaren hebben ze immers smet op hun blazoen. Mitsubishi, Nissan en Suzuki werden betrapt op het sjoemelen met uitstootcijfers, maar wisten dat in Europa grotendeels uit de media te houden. Nissan moet alle auto's die het de afgelopen drie jaar in Japan afleverde, terugroepen omdat het een loopje nam met de controles in de fabrieken. En dan zijn er nog de gevolgen van het Takata-airbagschandaal. Ja, òòk een Japans bedrijf. Dat leverde airbags met opblaasmechanismen die net als granaten metaalfragmenten in het aangezicht van bestuurder en passagier bliezen. Niet zelden met de dood tot gevolg. Een zaak waarin ten minste Toyota, Nissan, Ford en Honda boter op het hoofd hebben. Die wisten immers dat ze gevaarlijk materiaal inbouwden, maar knepen een oogje dicht. Dat was immers goedkoper. Een paar euro per auto. Mitsubishi presteerde het dan weer om in de (verplichte) terugroepactie - de grootste ooit in de autosector met tientallen miljoenen betrokken voertuigen - de gevaarlijke Takata-airbags te vervangen door nét dezelfde { even gevaarlijke } plofkussens. De Japanse automerken moeten stilaan vrezen voor hun reputatie van betrouwbaarheid. De jongste tijd lijkt het er immers op dat ze hun klanten, misschien wel u, steeds vaker beliegen.
vrijdag, 13 oktober, 2017
Source: Auto55
De Century is een klassieke limousine die helemaal bovenaan het aanbod van het automerk prijkt. Tenminste, in Japan, want uitvoeren lijkt Toyota niet te durven. Het bedrijf stelt een nieuwe generatie van de Century voor, maar dat raadt je nooit wanneer je naar de foto's kijkt.SleeMet een lengte van 5,33m en een breedte van 1,93m is de Century een slee. Er is behoorlijk wat spitstechnologie aan boord. LED koplampen bijvoorbeeld en een hele hoop gadgets. Maar het uiterlijk is, om het met een understatement te zeggen, ‘erg traditioneel'. Het interieur zet die conservatieve noot nog beter in de verf. Toyota monteert twee soorten houtinleg door elkaar, vermoedelijk omdat dat beter is dan één soort. En kijk verder eens naar de gordijntjes, de stof voor de dakhemel (die recht uit de jaren dertig lijkt te komen) en de stoffen zetelbekleding die wellicht dient om een vergeten voorraadje uit de seventies op te souperen.HybrideHet kloppende hart van de Century is een 5-liter V8 die volgens de Japanners zijdezacht draait. Voor de goede orde is die ook van hybridetechnologie voorzien. Maar meer details of prestaties wil Toyota daar niet bij kwijt.
woensdag, 11 oktober, 2017
Source: Auto55
Deze week houdt Rusland in hoofdstad Moskou een energieconventie. Een plek waar de Russische president Vladimir Putin zich meteen liet opmerken door anti-elektrische-auto uitspraken te doen. Niet dat hij er iets tegen heeft, maar de technologie staat nog niet op punt. “Dat is nog niet voor de eerste dertig jaar”, zegt hij.Liever aardgasOok Putin wijst naar hernieuwbare energie voor de toekomst. Elektriciteit ligt dan voor de hand. Maar hij voegt eraan toe dat “verbrandingsmotoren momenteel nog beter zijn voor het milieu”. Hij verwijst daarmee naar de totale milieu-impact van die voertuigen, vanaf de fabricage tot wanneer ze weer gerecycleerd moeten worden. Als milieuvriendelijk alternatief schuift het Russische opperhoofd aardgas naar voren. Er is een consensus dat de uitstoot daarvan een pak minder schadelijk is. Rusland heeft aanzienlijke reserves van zowel gas als olie en Putin wijst erop dat de efficiëntie van verbrandingsmotoren nog permanent wordt verbeterd.
woensdag, 11 oktober, 2017
Source: Auto55
In 1916 won een Peugeot zowaar de legendarische Indy 500, met een L45 die door Dario Resta werd bestuurd. Hij haalde destijds een gemiddelde snelheid van 135km/u. Peugeot eerde die opmerkelijke gebeurtenis vorig jaar met een virtuele concept car voor het erg populaire rijgame Gran Turismo 6: de L500 R Hybrid. Daarvan presenteert het bedrijf nu een opvolger.Gran TurismoDe L750 R Hybrid Vision Gran Turismo is nog net een tikkeltje straffer dan z'n voorganger. Dat is niet moeilijk, want je hebt het in de virtuele wereld maar gewoon uit je duim te zuigen. Daarom daalde het gewicht nu met 175kg naar 825kg en steeg het vermogen van de hybride aandrijflijn met 170pk naar 750pk. De concept is daarmee nog een tiende sneller aan de 100. 2,4 tellen is dat nu. En dat allemaal terwijl je gewoon achter je scherm blijft zitten.
woensdag, 11 oktober, 2017
Source: Auto55
Wanneer in het Westen een fabriek twee dagen op non-actief staat, dan is dat veelal uit economische redenen. Of misschien omwille van wateroverlast of een stroompanne. In India ging een fabriek van Suzuki Maruti twee dagen dicht omdat op beveiligingsbeelden een jachtluipaard was opgemerkt.Jacht van twee dagenDe politie had twee dagen nodig om de grote kat te strikken. Rauw vlees en zelfs levende geiten werden als aas ingezet zonder dat het dier zich liet verleiden. Na ruim 36 uur lukte het toch. Het dier werd verdoofd en later weer in het wild vrijgelaten.In India zijn er bijna dagelijks incidenten met luipaarden. De populatie wordt er geschat op 12.000 à 14.000 dieren.
woensdag, 11 oktober, 2017
Source: Auto55
De excentrieke kleine sportwagenbouwer ging failliet in 2013. Een doorstartpoging werd twee jaar later ondernomen, maar er gaan aankloppen voor een nieuwe auto kan nog niet. Toch is er hoopgevend nieuws, want de onderneming kon een overeenkomst sluiten met BMW M. Dat leverde vroeger ook al de basis voor de rij-ijzers van het merk met de gekko.Wiesmann aast vooral op de V8 van BMW M. De zes-in-lijn turbomotoren maken kennelijk (nog) geen deel uit van de overeenkomst. Nochtans kent het bedrijf die centrale goed. Het maakte er herhaaldelijk gebruik van. Onder meer voor de MF3. De nieuwe CEO en ex-AMG-topman Mario Spitzer zegt alvast dat er geen oude modellen opgewarmd worden, maar dat er aan een kakelvers product wordt getimmerd. Wanneer dat precies klaar is, kan hij echter niet zeggen.
woensdag, 11 oktober, 2017
Source: Auto55
Negen jaar is het al geleden dat Lamborghini op het Autosalon van Parijs de Estoque presenteerde. Een concept car voor een sportieve vierdeurs met even veel zitplaatsen als deuren. Maar de plannen gingen de ijskast in. Je mag dan wel een exclusief Italiaans sportwagenmerk zijn, maar een SUV krijgt voorrang. Die - de Lamborghini Urus - is inmiddels zo goed als klaar. Op 4 december wordt hij officieel voorgesteld. En daarom wordt er nu verder gekeken.Eerst nog een studiemodelVolgens iets te babbelzieke verantwoordelijken zou het model tegen 2021 in de catalogus moeten staan. En eerst krijgen we nog een conceptcar te zien, al dient gezegd dat de Estoque van weleer (zie foto's) er nog altijd bij de tijd uitziet.De technische basis voor de vierdeurs is niet ver te zoeken. Ook Lamborghini heeft zich te voegen naar het platformdictaat uit Duitsland. Een bestaand onderstel is een must, ook al hebben de Italianen het liefst iets met een hele hoop carbon om het gewicht laag te houden. MSB is wat het zal worden. Dat is de structuur die ook wordt gebruikt voor de Porsche Panamera en de Bentley Continental GT.
woensdag, 11 oktober, 2017
Source: Auto55
Al lange tijd zeggen de Chinezen dat ze zich op de Europese markt zullen werpen. Maar zeggen en doen zijn twee verschillende dingen. Er was eens een schuchtere poging links of rechts (elektrische taxi's voor Brussel bijvoorbeeld), maar voorlopig bleef het daarbij. Zelfs Chinese merken met zogeheten Europese roots, zoals Borgward, druppelen niet binnen. Maar Chery, dat eerder al soortgelijke claims uitte, gaat het nu toch doen. In 2019 of 2020 is het zover. Met een elektrische auto.Geen CheryChery wil niet onder z'n reeds gekende merknaam de markt op. Dat klinkt te Chinees. Het bedrijf verzon een nieuw merk dat de mondiale ambities van de plaatselijke reus moet onderlijnen: “Exceed”. Op het Autosalon van Frankfurt stond de TX, een SUV met een plug-in-hybride aandrijflijn, te blinken. Die mag wellicht het offensief inluiden. Het bedrijf heeft het ook nog over zuivere elektrische auto's. Een variant die alleen maar door fossiele brandstof wordt aangedreven staat niet op het programma.
dinsdag, 10 oktober, 2017
Source: Auto55
Renault wil tegen 2022 wereldwijd 5 miljoen auto's aan de man brengen. En later nog veel meer. Dat is, om helemaal correct te zijn, de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi. Het afgelopen jaar waren dat nog 3,5 miljoen auto's. Hoe dat moet lukken?Niet in Europa, zoveel is zeker. Automerken besteden niet veel aandacht meer aan de Europese markt. Toch niet als het groeiprojectie, afstelling of design gaat. Renault doet dat ook niet. Een groot deel van de volumestijging zal gerealiseerd worden in Brazilië, Indië, Indonesië. China, vanzelfsprekend, al laat het bedrijf zich daarover iets voorzichtiger uit. Het inlijven van Mitsubishi, dat al geruime tijd moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen, moet de verkopen ook opstuwen. Zodra dat merk producten kan lanceren op gemeenschappelijke platformen, tenminste.En dan is er nog Rusland. Renault-Nissan heeft reeds geruime tijd een meerderheidsbelang in Lada. Het bedrijf heeft er inmiddels een productoffensief voor in de steigers staan. Dat moet de afzet van het merk verdubbelen. De Fransen zijn gebrand op een nieuw succesverhaal, stijl Dacia.De doelstellingen, zoals die door de groep werden gecommuniceerd, hebben het ook nog over 8 nieuwe elektrische auto's en 12 hybrides.
maandag, 9 oktober, 2017
Source: Auto55
General Motors werkt aan een nieuw platform dat mobiliteit in moeilijke omstandigheden moet kunnen garanderen. Het is SURUS gedoopt, wat een samentrekking is van Silent Utility Rover Universal Superstructure. Daaruit kan je al meteen afleiden dat de aandrijving elektrisch is. En dat het om een veelzijdig platform gaat. Dat is overigens erg letterlijk te nemen.Alle technologie, en daarbij hoort uiteraard ook zelfrijfuncties, zit vervat in een basis met een vlakke bovenzijde. Voor een autonomie van ruim 600km zorgt een waterstoftank die zelf stroom generereert. De vier wielen zijn aangedreven én gestuurd, want het moet wat kunnen. GM mikt immers vooral op toepassingen in moeilijke omstandigheden. Het suggereert zelf reddingsoperaties, het vervoer van containers en het zegt ook al meteen bij dat ook militaire toepassingen mogelijk zijn.
maandag, 9 oktober, 2017
Source: Auto55
Airbags van Takata zijn levensgevaarlijk. Omdat een gebrekkig ontstekingsmechanisme ervoor kan zorgen dat de kussens zich met een veel te grote knal opblazen en metaalfragmenten doorheen de auto katapulteren. De autosector weet dat (al langer dan ze wil toegeven) en de grootste terugroepactie ooit is aan de gang. Bij Mitsubishi moeten enkele modellen van het type Lancer (2004 - 2006) en Lancer Sportback (2004) nu voor een tweede keer naar de dealer.Net zo gevaarlijk als voorheenMitsubishi verving de levensgevaarlijke Takata-airbags immers door identieke componenten van dezelfde fabrikant. En die zijn natuurlijk net zo gevaarlijk. Het Amerikaanse veiligheidsinstituut kwam erachter, en floot het merk terug.
zaterdag, 7 oktober, 2017
Source: Auto55
Audi en Porsche horen tot dezelfde familie. Maar het is daar in de Volkswagen-clan niet altijd een even gezellige boel. En zeker niet nu de nare gevolgen van het dieselgate-schandaal komen bovendrijven. Tenslotte zijn die bedrijven wel samen, maar vormen ze niettemin allemaal individueel nog aparte zakelijke entiteiten. En omdat Porsche ruim € 200 miljoen moet ophoesten voor klantencompensatie, te wijten aan dieselmotoren die het op papier van Audi kocht, vraagt Porsche dat geld nu op.In een reactie met persagenschap Reuters zegt Porsche dat het gaat om een interne discussie. En bij Audi verwijst men voor vragen door naar Porsche. Of de ene divisie de andere schadelloos zal stellen, is dus nog onduidelijk.
zaterdag, 7 oktober, 2017
Source: Auto55

One Response to Auto nieuws

  1. James zegt:

    Wij hebben zelf ooit een Nissan Pathfinder gehad. We hebben nog nooit zo’n fijne auto gereden. Voor de mensen die hem kennen hij ziet er ook heel stoer uit en hij is heerlijk ruim.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.