Auto nieuws

Nieuws over auto’s en autofabrikanten.

Als u binnenkort een nieuwe auto gaat kopen,
dan helpt het brandstofverbruiksboekje 2015 u bij de keuze voor een zuinige auto. Net zoals het energielabel voor personenauto’s.
Dit label treft u aan op alle voor verkoop tentoongestelde nieuwe personenauto’s.
In dit boekje leest u alles over dit label, over het brandstofverbruik en de CO2 uitstoot van alle nieuwe modellen personen auto’s. Op het Nederlandse label wordt naast het brandstofverbruik en de CO2 uitstoot ook de relatieve zuinigheid van een auto vermeld.

wijkopenautos.nl

Verderop in dit artikel het laatste auto nieuws.

 

Nissan Pulsar

 

 

 

 

 

 

De nieuwe Nissan Pulsar

-- Berichten van gisteren of eerder.
Volkswagen heeft een nieuwe generatie van de Jetta voorgesteld. In de VS, tenminste. De nieuwe, zevende generatie van het model debuteert op het Autosalon van Detroit. Net zoals de Golf is hij genesteld bovenop de MQB-bodemplaat, maar de maatvoering is specifiek.Te grootMet een lengte van 4,70m, een breedte van 1,80m en hoogte van 1,56m, komt hij zelfs aardig dicht in de buurt van de jongste generatie Passat. Die is niet eens 7cm langer en 3cm breder. De twee zitten dus te dicht bij elkaar in de buurt en de Jetta - waarvan de huidige generatie bij ons wel gewoon verkrijgbaar is - wacht derhalve geen Europese carrière.Ook als SagitarMexico is de eerste markt die de nieuwe Jetta mag verkopen, op de hielen gezeten door de VS zelf. Later dit jaar wordt het model vervolgens op de Chinese markt losgelaten. Quasi identiek, maar wel onder een ander naam: als Sagitar.
dinsdag, 16 januari, 2018
Source: Auto55
Een halve eeuw geleden ging Bullit in première (lees erover in ons dossier 'legendarische autofilms'). In die prent schittert een donkergroene Ford Mustang al bijna even hard als hollywoodlegende Steve McQueen. Een ode aan beide is nu voorgesteld in Detroit want Ford neemt opnieuw een Bullit-Mustang in productie. McQueens kleindochter Molly stelde hem voor.Mustang GT met wat meerAan de basis is de Bullit gewoon een Mustang GT, maar Ford spijkert hem op enkele vlakken bij. Natuurlijk is hij uitgevoerd in de bekende kleur groen. Voorts zijn alle badges en logo's verwijderd, is er specifieke software voor een ietsje strakker rijgedrag en krijg je voor de 5-liter V8 een nieuwe luchtinlaat en erna een andere uitlaat. Die produceert meer kabaal, maar het moet ook meer vermogen opleveren. Ford heeft het over minimaal 475pk.Rond de grille en de ramen vind je een accentlijst in chroom en er zijn 19" aluminium velgen. Schakelen doe je natuurlijk met een echte versnellingspook, inclusief bal op de pook. Onder meer navigatie, meer veiligheidssnufjes, een semi-actieve wielophanging en meubilair van Recaro zal je extra moeten betalen. Deze zomer wordt de Mustang Bullit leverbaar.
dinsdag, 16 januari, 2018
Source: Auto55
Decennia lang hield Mercedes de G-Klasse in leven. Door af en toe de motoren te vervangen, koetswerkpanelen uit te wisselen, het interieur eens van een nieuw paneeltje te voorzien. En structureel alles bij het oude te laten. Al sinds 1978, wat ervoor zorgde dat de hoekige Duitser uitgroeide tot een icoon. En toen kon de robuuste terreinploeteraar niet meer mee. Vooral op vlak van veiligheid.Compleet nieuwNu is er dus een compleet nieuw model. 5,3cm langer en zo maar eventjes 12,1cm breder. En ook: 170kg lichter, en een stuk harder, behalve wanneer je botst. Maar… het uiterlijk zou net zo goed de zoveelste facelift kunnen zijn. De Duitsers houden duidelijk van het icoon.Je hebt binnenin meer ruimte om je heen en passagiers op de achterbank krijgen er ook een flinke dosis centimeters bij. Je neus plakt evenwel nog steeds tegen de voorruit. Ertussen kreeg Mercedes nog net een nieuwe tellerplaat (optioneel is die digitaal) en een informatiedisplay, gemodelleerd naar dat van de E- tot S-Klasse. Daarbij hoort ook meer digitale bemoeienis. Deels omdat het moet (veiligheid), deels omdat het kan. “het uiterlijk zou net zo goed de zoveelste facelift kunnen zijn” Ook de G heeft nu verschillende rijstanden: Comfort, Sport, Individual en Eco. En er is een specifieke G-modus voor het ruigste werk. Daarover gesproken: de G gaat nu door 10cm dieper water dan voorheen en behoudt z'n drie vergrendelbare differentiëlen. Wat wel significant wijzigt is de voorophanging. Daar ruimt een as baan voor een onafhankelijk systeem met meer conventionele veerpoten. Die beperken weliswaar de wieluitslag op het terrein, maar presteren superieur op het asfalt. Hier vergeleken we overigens de terreincapaciteiten van de nieuwe G als eens met die van de uittredende generatie.Nog niet veel nieuwsMercedes kondigt alleen de krachtbron van de G500 aan. Dat wordt een 4-liter V8 met 422pk en 610Nm trekkracht in combinatie met een negentrapsautomaat. Later zal AMG zich met het model bemoeien, wat leuk is voor de spektakelwaarde. Maar we kijken toch vooral uit naar komst van meer bescheiden motoren. Nog dit jaar wordt het palet uitgebreid.
maandag, 15 januari, 2018
Source: Auto55
Je zou dezer dagen al blij zijn dat een concept (net als nieuwe modellen overigens) eens géén SUV zijn. En kijk, de Infiniti Q Inspiration Concept die zopas is voorgesteld op de NAIAS (North American International Auto Show) is een sedan. Eentje met een gapende grille, fijne lichten, gespierde flanken en een bolle daklijn. Want als de sedan in de toekomst wil overleven, zal hij sexy moeten zijn.Het interieur omvat voor elke passagiers een aanraakscherm dat ook nog eens de vitale functies van de betrokken inzittende in de gaten houdt. Infiniti stelt zich voor dat de bestuurder wel zelf wil genieten van de stuurcapaciteiten van het model, maar als hij het toch beu wordt, kan de Q Inspiration Concept ook zelf rijden. Van deur tot deur als het moet.Gewoon op benzineJe verwacht misschien een elektrische aandrijving. Of een brandstofcel. Maar Infiniti vestigt graag nog even de aandacht op een nieuwe benzinemotor. De eerste in z'n soort: met variabele compressie. Die gaat gewoon in productie. De QX50 wordt de eerste Infiniti die hem onder de kap heeft.
maandag, 15 januari, 2018
Source: Auto55
53 is een cijfer dat nog nooit eerder achterop een Mercedes kleefde. Laat staan ééntje die bij AMG in elkaar was geknutseld. De naam heeft natuurlijk al lang niets meer te maken met wat je onder de kap vindt. Het is gewoon ‘iets'. Hier staat het voor een 435pk en 520NM sterke krachtbron.Wat is 'iets'?Een 3-liter zescilinder-in-lijn turbomotor wordt hier gecombineerd met het nieuwe 48V sterke elektrische systeem van Mercedes en een negentrapsautomaat. Nogal wat van de hocus pocus wordt door dat elektrische systeem gevoed. Zo beschikt de centrale over een conventionele turbo, maar ook over drukvoeding die elektrisch geschiedt. Een elektromotor die tussen motor en transmissie is ondergebracht kan bovendien ook nog korte tijd extra bijstand leveren: 21pk en 250Nm. Gooi alles op een hoop en je moet een auto hebben die aan de gas hangt zoals rocksterren uit de eighties met hun neus aan de cocaïne hingen. Een slimme integraalaandrijving helpt om alles ordentelijk op het asfalt te krijgen. En natuurlijk hoort er telkens specifieke binnen- en buitenopsmuk bij.CLS is eerstDe nieuwe Mercedes CLS is de eerste die de motor in de neus krijgt, net als de technisch erg verwante E-Klasse Coupé en E-Klasse Cabriolet. De CLS 53 AMG combineert een al bij al bescheiden (officieel) verbruik van 8,5l/100km met potige prestaties. De topsnelheid bedraagt 270km/u (begrensd veronderstellen we) en de sprint naar de 100 neemt 4,5 seconden in beslag. Van de E-Klasses waarvan sprake, verwachten we gelijkaardige cijfers.
maandag, 15 januari, 2018
Source: Auto55
Om het pickup-nieuws uit Detroit helemaal compleet te maken is er na de Chevrolet Silverado en de Amerikaanse introductie van de bij ons reeds langer gekende Ford Ranger, nu ook een nieuwe Ram.Mild hybridDe Ram (al een tijdje geen Dodge meer, tenminste op papier), is net als de Silverado lichter dan het model dat hij vervangt. Geen 200kg, maar nog steeds iets meer dan 100kg. Onder de kap zit een 3,6l V6 die nu 305pk levert of een 5,7l V8 met 395pk. Die grotendeels bekend (hooguit opgefriste) motoren worden nu gecombineerd met een 48V sterk elektrisch systeem dat onder meer een start/stop-systeem, recuperatie van vertragingsenergie en een elektrische ondersteuning voor trekkracht omvat. Beide motoren worden gekoppeld aan een automaat met 8 versnellingen.StoerrrDe Dodge is helemaal nieuw en alle versies (en dat zijn er nogal wat) werden groter dan voorheen. Het interieur is eveneens nieuw. Er zijn eerder op luxe gerichte versies naast ruigere varianten die zich een specifieke look aanmeten.
maandag, 15 januari, 2018
Source: Auto55
De eigenwijze Hyundai Veloster is toe aan een generatiewissel. En noem ons gerust verbaasd, want de Koreanen houden vast aan z'n asymmetrische koetswerkstijl (met twee deuren aan één kant en een enkel groter portier aan de andere kant).Z'n koetswerklijnen werden nog wat zelfzekerder. Vooral de grotere grille aan de voorzijde moet dat aan de buitenwereld overmaken. Dubbele uitlaatpijpjes en een nep-diffuser zorgen aan de achterzijde dan weer voor voldoende stilistisch vermaak.GammaOnder de kap komt, in de VS alvast, een tweeliter viercilinder die 147pk opwekt, naast een geblazen 1,6l met 201pk. Hyundai bouwt ze in combinatie met een zesbak die je zelf schakelt of een automaat met zeven versnellingen.Hyundai Veloster NNa de Hyundai i30 N, is er nu een tweede model voor het ‘snelle label' van het Koreaanse merk. Die heeft een tweeliter turbomotor met 275pk en 353Nm onder de kap. Schakelen moet je altijd zelf doen. Doe je dat helemaal perfect dan haal je 100km/u in 6,2 seconden. Dat is hedendaags GTi-territorium.Bij z'n aangescherpte technische capaciteiten hoort ook een uiterlijk dat zichzelf (nog) meer profileert. De lijst (bumpers, grille, zijschorten, dakvleugel, diffuser, velgen, sportzetels, andere tellers etc…) is traditioneel, maar de in de uitwerking lieten de Koreanen zich duidelijk even gaan.Wellicht niet voor EuropaDe eerste generatie Hyundai Veloster (test hier) kon je bij ons op de kop tikken, maar niet echt veel mensen deden dat. Het is daarom weinig waarschijnlijk dat de nieuwe Veloster bij ons in de catalogus verschijnt. De productie start in Korea in maart.
maandag, 15 januari, 2018
Source: Auto55
Lexus heeft op de Detroit Motorshow het doek van de LF-1 Limitless getrokken. Dat wordt de SUV-tegenhanger van vlaggenschip LS. Een beetje zoals BMW probeert met de X7. Met die Teutoon heeft deze in California (Lexus heeft er een designstudio) getekende SUV alvast gemeen dat z'n dikke neus moeilijk in een aantrekkelijk lijnenpakket gegoten kon worden.Eender welke aandrijvingJe kan nog net kwijt dat het interieur voor een optimaal comfort en met een minimum aan fysieke knopjes werd ontworpen, en je bent rond. De ‘Limitless' in de naam staat voor de eindeloze aandrijfmogelijkheden: van een verbrandingsmotor, over elektrisch tot een brandstofcel (waterstof). Dat is een dure manier om te zeggen dat Lexus niets zegt over de aandrijving van de showcar. Misschien kan die wel helemaal niet rijden.
maandag, 15 januari, 2018
Source: Auto55
Nissan stelt op het Autosalon van Detroit deze Xmotion concept voor. Die ziet eruit als een Nissan Gripz die alle wasabi-nootjes tegelijk achterover heeft geslagen. Je ontwaart onder meer boomerangvormige lichten en een V-vormige snuit. Beiden stijlelementen die je ook al op productie-auto's van het merk vindt.Kansloos interieurHet interieur heeft een 4+2 lay-out en heeft niet minder dan 7 aanraakschermen. Onder de Xmotion-noemer zit autonome rijtechnologie. Het interieur maakt onder meer gebruik van Japanse ceder (hout, ja) en maakt geen schijn van kans om het ooit tot serieproductie te schoppen. Je zal er hooguit een hoekig printje terugzien in één of andere plastic.
maandag, 15 januari, 2018
Source: Auto55
Een handvol exemplaren rijdt er in Europa rond van de huidige Silverado. Allemaal via grijze importkanalen op het continent gearriveerd. Chevrolet is hier nauwelijks nog actief (de Camaro en Corvette uitgezonderd en probeer daar maar eens een dealer voor te vinden). Sterker nog - moederhuis General Motors heeft Europa opgegeven nu Opel bij PSA wordt ondergebracht. En toch is de Silverado belangrijk. Het is immers GM's tegenzet op de Ford F150 pickup. Dat is nog steeds het meest verkochte voertuig in de VS. Ford haalde bovendien heel wat uit de kast om de F150 op kop te houden, met inbegrip van een koetswerk in aluminium.Ook voor het ruigere werkDe nieuwe Silverado wordt door Chevrolet ook in het speelveld gezet tegen de Ram 1500, die eveneens nieuw is. Stijlmatig doet hij het met scherpere, meer gewaagde lijnen, maar hij blijft ook herkenbaar. Liefst 8 varianten komen er in de catalogus. En wellicht wordt die later nog verder uitgebreid. Wij stippen alvast de Trailboss aan. De ruige versie die een 5cm opgekrikte ophanging, een vergrendelbaar differentieel, terreinbanden en bodembescherming standaard heeft. Voor wie ruig doet met z'n pickup.Meer centimeters, minder kilo'sChevy rekte wat aan de afmetingen van het model. In de lengte kwam er 4cm bij maar de wielbasis nam met 10cm toe. Ondanks de toegenomen maatvoering wist het bedrijf wel gewicht uit te sparen. Geen beetje zelf. De nieuwe weegt 200kg minder dan z'n voorganger. Ook hier nogal wat aluminium in de koets, maar dat staat voor slechts 40kg van de besparing op de weegschaal. Aluminium werd ook in het chassis gebruikt, onder meer voor ophangingsarmen. En de bladveren? Nog steeds present, maar nu wel uitgevoerd in een composietmateriaal met carbon. Onder de kap komen 6 motoren. Daaronder een 5,3 en 6,2l V8 op benzine en een 3-liter zescilinder turbodiesel. Start/stop is nu standaard op de meeste versies en ten minste twee motoren worden gepaard aan een tientrapsautomaat.
maandag, 15 januari, 2018
Source: Auto55
Ford heeft z'n grootste SUV aan een verjongingskuur onderworpen. En dat terwijl het model nog maar een dik jaar in Europa te krijgen is. Wat nip and tuck helpt het uiterlijk weer helemaal bij de tijd, terwijl er (op z'n minst aan de andere kant van de plas) ook een gepeperde ST-variant bijkomt.Een 2,7l V6 met twee turbo's. In Europa is dat hooguit goed voor een handvol verkopen, maar voor het imago is zo'n model commercialiseren natuurlijk altijd heilzaam. 340pk en 515Nm beloven hel wat, maar concrete prestaties zijn er niet. Wij zouden in elk geval teleurgesteld zijn mocht een sprint veel langer dan 6 tellen in beslag nemen.BijgewerktTegelijk met de introductie van de ST heeft Ford enkele visuele vernieuwingen bij de Edge doorgevoerd. Zo accentueert het front met hertekende bumpers en een gewijzigde indeling van de koplampen (nu full LED) meer de breedte van het model. De grille is prominenter aanwezig, net als de motorkap. Aan de achterzijde vallen vooral de gewijzigde achterlichten op, al is de achterbumper ook aangepakt.Motorisch houdt de gefacelifte Edge het zoal bij de vertrouwde 2.0 liter Ecoboost. Wel is die 5 pk krachtiger geworden en koppelt Ford het blok nu aan een 8-traps automaat in plaats van een 6-traps. Het brandstofverbruik zou hierdoor aanzienlijk gunstiger uitvallen. Over de 2.0 liter TDCi-diesel, waarmee de Edge bij ons wordt geleverd, zijn geen uitspraken gedaan tot dusver.
zondag, 14 januari, 2018
Source: Auto55
Bentley voegt een nieuwe keuzemogelijkheid toe aan het gamma van de Bentayga SUV. Een achtcilinder op diesel en een W12 op benzine was er al. Nu komt er een tweede achtpitter bij, ditmaal op benzine.Nauwelijks langzamerNiet eens zo lang geleden waren ‘slechts' acht cilinders bij Bentley behoorlijk uit den boze. Maar nu volgt bij elk nieuw model een gelijkaardig liedje. In de intro zit de twaalfpitter, maar tegen het refrein zet een achtcilinder de wind in de zeilen van de verkoopscijfers. De vierliter dubbel geblazen V8 wekt 550pk en 770Nm op. Goed voor een honderdsprintje in 4,5 tellen en een top van 290km/u. Niet eens zo veel trager dan het topmodel wiens W12 608pk en 900Nm opwekt. De achtcilinder wordt vanzelfsprekend democratischer geprijsd.8 pitten verbruiken ook wat minder dan 12. Elke 100km scheelt het twee liter. Uiterlijk zijn beide versies bijna identiek, maar als je naar de uitlaten kijkt, weet je meteen wat voor je rijdt.
zondag, 14 januari, 2018
Source: Auto55
Natuurlijk probeert Audi zo veel mogelijk niches te vullen. Dat doen de directe concurrenten - BMW en Mercedes - immers ook. Die twee andere luxespelers zijn al jaren wat groter dan het merk uit Ingolstadt. Daar probeert men de achterstand goed te maken, maar dat is ook in 2017 niet gelukt. Sterker nog, BMW en Mercedes lopen almaar verder uit. Een nieuw verkoopsrecord van Audi ten spijt.De cijfersMercedes heeft in de smiezen hoe je klanten verleidt. Tot 2016 was BMW lange tijd de grootste in het premiumsegment. Inmiddels zijn ze in Stuttgart met 2,29 miljoen stuks echter 10% groter dan de 2,09 miljoen voertuigen die vorig jaar met München op het paspoort verkocht werden. Saillant detail: het verschil tussen beide is groter dan de jaarproductie van Jaguar.En Audi?Dat perste er vorig jaar een totaal van 1,88 miljoen voertuigen uit. Nog geen procentje meer dan in 2016. Het merk heeft ongetwijfeld last van een wat verouderend modellenpalet. De Audi A6 bijvoorbeeld. BMW verkocht afgelopen jaar 290.000 5-Serie. En Mercedes van de E-Klasse zelfs 350.000 stuks.De rol van ChinaDe vraag naar geheel of gedeeltelijk geëlektrificeerde modellen steeg significant. De verkoop van BMW i kwam voor het eerst boven 100.000 eenheden. Bijna allemaal hybrides, overigens. De VS en China zijn nog steeds de belangrijkste markten en vooral in de laatste moest Audi de duimen leggen tegen de concurrentie. Niet moeilijk dus dat er wordt gesproken over een koerswijziging.
zondag, 14 januari, 2018
Source: Auto55
De productie-aantallen van de Tesla Model 3 gaan eindelijk de hoogte in. Dat betekent dat meer (Amerikaanse) klanten hun compacte Tesla geleverd krijgen. En dat betekent helaas ook dat de sociale media overspoeld worden met ontevreden reacties. De reden? Klanten die $ 5.000 extra betaalden voor het ‘Premium Upgrade Package' krijgen een voertuig met een 'ordinaire' dakhemel in textiel.Beloofd?Wie nu al een Model 3 krijgt, bestelde hem nog zonder een seriemodel onder ogen te krijgen, laat staan dat hij kon proefgereden worden. Almaar meer consumenten wereldwijd (en niet louter bij Tesla) vallen voor de aantrekkingskracht van voertuigen alvorens ze die in realiteit hebben kunnen beoordelen. En dat levert problemen op. Immers - heel wat klanten hebben uit de foto's die Tesla destijds lanceerde, afgeleid dat het Premium Upgrade Package ook een dakhemel in Alcantara zou omvatten. Dat materiaal was schijnbaar op de documentatie te zien, ook al specificeerde Tesla dat niet in de (toen nog erg beperkte) documentatie. Het verwijt? Dat het merk oneerlijke praktijken hanteert. Om de zaak helemaal bizar te maken, zijn enkele Model 3 wel degelijk met een dakhemel in het chiquere materiaal afgeleverd.Tesla, vanzelfsprekend, ontkent alles.
vrijdag, 12 januari, 2018
Source: Auto55
2018 staat bij Land Rover in het teken van de zeventigste verjaardag van het merk. En de Britten weten hoe je op een gepaste en eerbiedvolle manier kan terugkijken op een geschiedenis waarin het bedrijf toch enkele opmerkelijke modellen produceerde.Land Rover Series ILand Rover introduceerde z'n eerste model op het Autosalon in Amsterdam. 1948 was het toen. De auto die destijds op de stand werd voorgesteld, blijkt nog altijd te bestaan. Het demonstratiemodel van de AutoRAI is tot de jaren zestig in gebruik geweest. Daarna werd hij twintig jaar aan z'n lot overgelaten in een weiland. Al in de jaren tachtig werd het model verkocht als restauratieproject, maar daar kwam niet veel van in huis. Hij eindigde weerom in een tuin, op slechts enkele kilometers van Solihull waar hij destijds werd gebouwd.Eén van slechts drie gebouwde preseriemodellen is nu weer terug bij Land Rover Classic Works. Daar wordt het model voor de zeventigste verjaardag van het bedrijf getrakteerd op een complete restauratie. Vanzelfsprekend met respect voor alle eigenaardigheidjes van dit specifieke exemplaar. Het model heeft wellicht enkele details die nog niet precies zoals op de serieversies waren. De foto illustreert: er is nog wat werk aan.
vrijdag, 12 januari, 2018
Source: Auto55
In Paleis 11 van de Heizel vind je vanaf vandaag een heuse jobcorner van invoerder D'Ieteren. Het bedrijf dat in ons land onder meer Volkswagen, Seat, Audi, Bentley, Yamaha, Lamborghini en Porsche verdeelt, wil daarmee proactief op zoek gaan naar getalenteerde medewerkers. De groep heeft immers nogal wat vacatures te vullen.Naast de klassieke functies die je bij een invoerder verwacht (functies in werkplaatsen, op de boekhouding en bij marketing), vind je er ook posities die minder voor de hand liggen. Er is bijvoorbeeld ook nood aan IT-specialisten, juristen, financiële analisten, vertalers, etc…Wie interesse heeft kan er met een informant praten en zijn gegevens achterlaten.
vrijdag, 12 januari, 2018
Source: Auto55
Zelden hebben we autonieuws uit Turkmenistan. Maar het land dat in Centraal-Azië aan de Kaspische zee grenst, duikt nu toch op. In de categorie ‘bizar'. President Gurbanguly Berdimukhamedov heeft immers alle zwarte auto's in de hoofdstad verboden.Het land verbiedt al sinds 2015 de invoer van zwarte auto's. Maar nu mag je er ten minste in de hoofdstad ook niet meer de straat mee op. Wie een zwarte auto heeft, is verplicht die te laten overschilderen. De Politie spoort naar verluidt actief zwarte voertuigen op en neemt ze zonder pardon in beslag. Een exacte reden voor het verbod op auto's in de donkerste tint, is niet meteen voorhanden.
vrijdag, 12 januari, 2018
Source: Auto55
Zwart en geel, dat zijn de kleuren van de F1-bolide van Renault voor 2018. En het zijn ook de tinten die deze speciale uitgave van de Clio RS domineren. Die is gebaseerd op de Clio RS 220 EDC Trophy. Met inbegrip van de 220pk en 280NM sterke 1,6l en de automaat met dubbele koppeling, die die aan boord heeft.Anders dan anders?Wat er anders aan is, op de kleuren en wat interieurdetails na? Wel, meer dan je zou denken. De Fransen hebben zich immers niet beperkt tot wat weinig betekenisvolle opsmuk. Er zijn aanpassingen die ervoor moeten zorgen dat je met een bredere grijns zit te sturen. Zo zijn de dempers vooraan nu gepaard aan hydraulische eindeloopstops. De besturing werd aangescherpt en in de uitlaatlijn zit nu een demper van Akrapovic. Een naam die garant staat voor een meer spectaculaire, diepe klank.
vrijdag, 12 januari, 2018
Source: Auto55
De nieuwe Opel Crossland X heeft wel een wat stoerder uiterlijk, maar zoals tegenwoordig eerder regel dan uitzondering is, hoef je er verder niet al te veel van te verwachten. De voorwielkrabber combineert z'n uitstraling niet met meer ploetercapaciteiten. Maar wanhoop niet, Opel heeft nu een hoop accessoires die je een heel eind op wind helpen.AccessoiresWij hebben het meest oog voor de winterbanden en de sneeuwkettingen omdat je daarmee wellicht wel de berg op raakt. Ook als het witte spul je wil saboteren. Maar er is meer. rubbermatten, pedaalcovers in aluminium, een antilipbedekking voor de koffervloer, in-car entertainment voor de achterste inzittenden, een kinderzitje… en zo voort. In de lijst hieronder vind je al meteen enkele prijzen. Het is je Opel-dealer die je desgewenst op weg zet.- OPC pedaalcovers - € 99,90- Aluminium opstaptreden - € 547- Spatlappen - € 36,50- Antislipvloer voor de koffer - € 70,50- Rubberen vloermatten - € 52,50- Kinderzitje - € 179
vrijdag, 12 januari, 2018
Source: Auto55
Automerken zoeken constant nieuwe manieren om de consument meer centen uit de zakken te slaan. Dat is nogal wiedes. Het enthousiasme voor zelfrijdende auto's van autobedrijven is in grote mate te wijten aan de financiële mogelijkheden. Grote autoconstructeurs investeren nu al miljoenen in experimenten met software die je (betaal-)films en informatie stuurt.Advertenties voor je neusAdvertenties zijn een tweede mogelijkheid om meer aan de gebruikers van je producten te verdienen. Een bedrijf uit Santa Clara ontwikkelde een platform dat advertenties kan tonen op het display van auto's met een internetverbinding. En voor je denkt dat het zo'n vaart niet zal lopen: Toyota, Lexus, Ford en General Motors hebben hun handtekening al gezet.Voordeel voor de consumentNatuurlijk wordt de dienst verpakt als een ‘feature'. Want je zou natuurlijk niet eender welke advertentie te zijn krijgen, maar alleen zaken die relevant voor je zijn. Als je bijvoorbeeld 's avonds rond etenstijd op weg naar huis bent, wordt je een advertentie voor pizza-met-korting in je buurt geserveerd. Voorlopig, zo klinkt het, zullen de advertenties hoofdzakelijk statisch zijn en komt er geen geluid bij kijken.
donderdag, 11 januari, 2018
Source: Auto55

One Response to Auto nieuws

  1. James zegt:

    Wij hebben zelf ooit een Nissan Pathfinder gehad. We hebben nog nooit zo’n fijne auto gereden. Voor de mensen die hem kennen hij ziet er ook heel stoer uit en hij is heerlijk ruim.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.