Auto nieuws

Nieuws over auto’s en autofabrikanten.

Als u binnenkort een nieuwe auto gaat kopen,
dan helpt het brandstofverbruiksboekje 2015 u bij de keuze voor een zuinige auto. Net zoals het energielabel voor personenauto’s.
Dit label treft u aan op alle voor verkoop tentoongestelde nieuwe personenauto’s.
In dit boekje leest u alles over dit label, over het brandstofverbruik en de CO2 uitstoot van alle nieuwe modellen personen auto’s. Op het Nederlandse label wordt naast het brandstofverbruik en de CO2 uitstoot ook de relatieve zuinigheid van een auto vermeld.

wijkopenautos.nl

Verderop in dit artikel het laatste auto nieuws.

 

Nissan Pulsar

 

 

 

 

 

 

De nieuwe Nissan Pulsar

-- Berichten van gisteren of eerder.
Mercedes voegt op het Autosalon van Frankfurt de S560e toe aan het opgefriste aanbod van z'n vlaggenschip.De hybride limousine heeft een accu van 13,5kWh aan boord. Die voedt een elektromotor van 122pk en 440Nm. Die kan de 367pk sterke 3-liter V6 bijstaan of over een afstand van maximaal 50km in z'n eentje zorgen voor de aandrijving. Het resultaat: een verbruiksgemiddelde van amper 2,1l/100km.Eco-assistentDe accu heeft een grotere capaciteit dan die van de vorige S-Klasse plug-in. Maar toch is ze compacter. Daardoor past er nu 410l in de koffer. Voorheen was dat 395l. Het merk met de ster schakelt technologie in om ervoor te zorgen dat je zo zuinig mogelijk rijdt. De auto geeft z'n bestuurder suggesties om minder te verbruiken. Het houdt daarin rekening met de verkeersregels, de weg, het terrein en zelfs verkeer. Kan je die bemoeizucht niet appreciëren, dan zet je het gewoon uit.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Mercedes voegt op het Autosalon van Frankfurt de S560e toe aan het opgefriste aanbod van z'n vlaggenschip.De hybride limousine heeft een accu van 13,5kWh aan boord. Die voedt een elektromotor van 122pk en 440Nm. Die kan de 367pk sterke 3-liter V6 bijstaan of over een afstand van maximaal 50km in z'n eentje zorgen voor de aandrijving. Het resultaat: een verbruiksgemiddelde van amper 2,1l/100km.Eco-assistentDe accu heeft een grotere capaciteit dan die van de vorige S-Klasse plug-in. Maar toch is ze compacter. Daardoor past er nu 410l in de koffer. Voorheen was dat 395l. Het merk met de ster schakelt technologie in om ervoor te zorgen dat je zo zuinig mogelijk rijdt. De auto geeft z'n bestuurder suggesties om minder te verbruiken. Het houdt daarin rekening met de verkeersregels, de weg, het terrein en zelfs verkeer. Kan je die bemoeizucht niet appreciëren, dan zet je het gewoon uit.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Toyota is niet meteen een merk dat je de jongste jaren associeert met sportieve modellen. Nochtans vind je wel enkele pareltjes doorheen de geschiedenis van het merk. Verandering is al een tijdje op til en de Yaris GRMN moet dat in de praktijk brengen. Onder de kap van deze pocket rocket zit een 1,8l compressormotor (geen turbo ditmaal) met 212pk. De honderdsprint neemt niet meer dan 6,3 seconden in beslag.Vlot kleintjeDe Yaris GRMN wordt nog steeds voortgesleept aan de voorwielen. Die krijgen hulp van een limited-slip differentieel. Kwestie van de Bridgestone Potenza RE050-rubbers niet in elke bocht te laten roken. Schakelen doe je zelf met een pook die zes posities kent.Om ervoor te zorgen dat de Yaris geloofwaardig overkomt, volstond het niet om hem te fotograferen voor bezoekerscentrum van de Nürburgring. Toyota monteert ook grotere remschijven, een aangepaste uitlaatlijn, een performanter koelingssysteem en een 24mm verlaagde ophanging met compleet andere antirolstangen. Je krijgt er wat extra uiterlijk vertoon, sportief meubilair en het stuurtje van een Toyota GT86 bovenop.En wat moest dat nu weer kosten?De prijs kan nog een beetje variëren van land tot land. Maar Toyota Europa geeft alvast een richtprijs op. € 29.900. Dat is negenentwintigduizendnegenhonderd. Slechts 400 stuks zullen levenslicht zien. Daar kan je je portemonnee mee troosten.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Toyota is niet meteen een merk dat je de jongste jaren associeert met sportieve modellen. Nochtans vind je wel enkele pareltjes doorheen de geschiedenis van het merk. Verandering is al een tijdje op til en de Yaris GRMN moet dat in de praktijk brengen. Onder de kap van deze pocket rocket zit een 1,8l compressormotor (geen turbo ditmaal) met 212pk. De honderdsprint neemt niet meer dan 6,3 seconden in beslag.Vlot kleintjeDe Yaris GRMN wordt nog steeds voortgesleept aan de voorwielen. Die krijgen hulp van een limited-slip differentieel. Kwestie van de Bridgestone Potenza RE050-rubbers niet in elke bocht te laten roken. Schakelen doe je zelf met een pook die zes posities kent.Om ervoor te zorgen dat de Yaris geloofwaardig overkomt, volstond het niet om hem te fotograferen voor bezoekerscentrum van de Nürburgring. Toyota monteert ook grotere remschijven, een aangepaste uitlaatlijn, een performanter koelingssysteem en een 24mm verlaagde ophanging met compleet andere antirolstangen. Je krijgt er wat extra uiterlijk vertoon, sportief meubilair en het stuurtje van een Toyota GT86 bovenop.En wat moest dat nu weer kosten?De prijs kan nog een beetje variëren van land tot land. Maar Toyota Europa geeft alvast een richtprijs op. € 29.900. Dat is negenentwintigduizendnegenhonderd. Slechts 400 stuks zullen levenslicht zien. Daar kan je je portemonnee mee troosten.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Toyota is niet meteen een merk dat je de jongste jaren associeert met sportieve modellen. Nochtans vind je wel enkele pareltjes doorheen de geschiedenis van het merk. Verandering is al een tijdje op til en de Yaris GRMN moet dat in de praktijk brengen. Onder de kap van deze pocket rocket zit een 1,8l compressormotor (geen turbo ditmaal) met 212pk. De honderdsprint neemt niet meer dan 6,3 seconden in beslag.Vlot kleintjeDe Yaris GRMN wordt nog steeds voortgesleept aan de voorwielen. Die krijgen hulp van een limited-slip differentieel. Kwestie van de Bridgestone Potenza RE050-rubbers niet in elke bocht te laten roken. Schakelen doe je zelf met een pook die zes posities kent.Om ervoor te zorgen dat de Yaris geloofwaardig overkomt, volstond het niet om hem te fotograferen voor bezoekerscentrum van de Nürburgring. Toyota monteert ook grotere remschijven, een aangepaste uitlaatlijn, een performanter koelingssysteem en een 24mm verlaagde ophanging met compleet andere antirolstangen. Je krijgt er wat extra uiterlijk vertoon, sportief meubilair en het stuurtje van een Toyota GT86 bovenop.En wat moest dat nu weer kosten?De prijs kan nog een beetje variëren van land tot land. Maar Toyota Europa geeft alvast een richtprijs op. € 29.900. Dat is negenentwintigduizendnegenhonderd. Slechts 400 stuks zullen levenslicht zien. Daar kan je je portemonnee mee troosten.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Vermogenswedloop? Hoezo? De Japanners bij Suzuki lijken zich niet bewust te zijn van het feit dat sportieve karretjes in het B-segment tegenwoordig al flirten met 200pk en meer. 140pk, uit een 1.4 met een turbo. Ietsje meer dan de vorige generatie. Dat is toch al voldoende. Per slot van rekening stijgt het koppel door die turbomotor nog gevoelig. Van 160 naar 230Nm. Dus hij is een pak vlotter weg. En het gewicht bleef netjes onder controle. Hij weegt pas meer dan een ton wanneer er een bestuurder in kruipt. Hoe zich dat vertaalt naar prestaties weten we niet. Het merk zoekt nog naar een chronometer.Grote mondHet uiterlijk wordt vanzelfsprekend ook bijgespijkerd. Zo krijgt de Swift Sport een grotere mond dan z'n meer bescheiden gemotoriseerde broertjes. Je kan ook noteren: spoiler, diffuser, dubbele uitlaat, velgen. En aan de binnenkant: sportzetels, afgevlakt stuur, rode accenten, andere tellers. Verder krijg je alles wat je ook in de normale Swift tegenkomt: een 7 inch touchscreen, een kleiner 4,2 inch touchscreen naast de snelheidsmeter, bluetooth en Apple CarPlay en Android Auto.Geen prijsEn het is niet alleen wachten op de prestaties, Suzuki moet ook nog een prijs berekenen. Je leest op auto55.be wanneer dat gelukt is.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Vermogenswedloop? Hoezo? De Japanners bij Suzuki lijken zich niet bewust te zijn van het feit dat sportieve karretjes in het B-segment tegenwoordig al flirten met 200pk en meer. 140pk, uit een 1.4 met een turbo. Ietsje meer dan de vorige generatie. Dat is toch al voldoende. Per slot van rekening stijgt het koppel door die turbomotor nog gevoelig. Van 160 naar 230Nm. Dus hij is een pak vlotter weg. En het gewicht bleef netjes onder controle. Hij weegt pas meer dan een ton wanneer er een bestuurder in kruipt. Hoe zich dat vertaalt naar prestaties weten we niet. Het merk zoekt nog naar een chronometer.Grote mondHet uiterlijk wordt vanzelfsprekend ook bijgespijkerd. Zo krijgt de Swift Sport een grotere mond dan z'n meer bescheiden gemotoriseerde broertjes. Je kan ook noteren: spoiler, diffuser, dubbele uitlaat, velgen. En aan de binnenkant: sportzetels, afgevlakt stuur, rode accenten, andere tellers. Verder krijg je alles wat je ook in de normale Swift tegenkomt: een 7 inch touchscreen, een kleiner 4,2 inch touchscreen naast de snelheidsmeter, bluetooth en Apple CarPlay en Android Auto.Geen prijsEn het is niet alleen wachten op de prestaties, Suzuki moet ook nog een prijs berekenen. Je leest op auto55.be wanneer dat gelukt is.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
De Audi A4 Avant staat al een jaar of twee in de catalogus. Tijd dus voor de aangedikte versies. Deze RS4 Avant knalt desgewenst met 280km/u over de autobahn. Waarom? Omdat een begrenzer verhindert dat hij sneller gaat.Minder mag?Als het nog even iets minder mag, dan hoef je het Dynamic Package niet aan te vinken. Dan laat Audi de begrenzer gewoon op 250 staan. Accelereren doet de break waarin 1.510l bagage past altijd even vlot. Naar 100 duurt 4,1 seconde. Een fractie langzamer dan de lichtere RS5 uit eigen stal, maar -cruciaal- toch wel één tiende vlotter zeker dan de Mercedes C63 AMG? Wat een meevaller. De RS4 werkt nochtans met minder slagvolume. 2,9l uit een dubbel geblazen zespitter. Het knijpt er 450pk en 600Nm uit.Let je een beetje op met kleur en opties, dan kan je de RS4 best discreet houden. De breed uitgeklopte wielkasten, gapende luchtinlaten, 19- of 20-duims velgen, potige remklauwen, diffuser en vuistdikke uitlaatspruitstukken… daar ontsnap je niet aan. Die horen erbij.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
De Audi A4 Avant staat al een jaar of twee in de catalogus. Tijd dus voor de aangedikte versies. Deze RS4 Avant knalt desgewenst met 280km/u over de autobahn. Waarom? Omdat een begrenzer verhindert dat hij sneller gaat.Minder mag?Als het nog even iets minder mag, dan hoef je het Dynamic Package niet aan te vinken. Dan laat Audi de begrenzer gewoon op 250 staan. Accelereren doet de break waarin 1.510l bagage past altijd even vlot. Naar 100 duurt 4,1 seconde. Een fractie langzamer dan de lichtere RS5 uit eigen stal, maar -cruciaal- toch wel één tiende vlotter zeker dan de Mercedes C63 AMG? Wat een meevaller. De RS4 werkt nochtans met minder slagvolume. 2,9l uit een dubbel geblazen zespitter. Het knijpt er 450pk en 600Nm uit.Let je een beetje op met kleur en opties, dan kan je de RS4 best discreet houden. De breed uitgeklopte wielkasten, gapende luchtinlaten, 19- of 20-duims velgen, potige remklauwen, diffuser en vuistdikke uitlaatspruitstukken… daar ontsnap je niet aan. Die horen erbij.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Porsche presenteert op z'n stand in Frankfurt het nieuwe Cayenne-aanbod. De meeste versies kregen we eerder al onder onze neus geschoven, maar de topper - de Cayenne Turbo - laat zich pas nu zien.4-liter V8Onder de motorkap ligt een dubbel geblazen V8. Die stelt zo maar eventjes 550pk ter beschikking van z'n bestuurder. 30pk meer dan voorheen. Een slimme, elektronisch gestuurde vierwielaandrijving en een 8-trapsautomaat sluizen dat allemaal richting asfalt.Hoe snel?Wanneer het rubber zich met overgave in de ondergrond kan vastbijten, is de Cayenne Turbo tot uitzonderlijke prestaties in staat. Alsof hij niet groot en hoog is, blijft hij tegen de wind inbeuken tot 286km/u. De eerste 100km/u zijn geschiedenis, precies 3,9 seconden nadat je het gaspedaal intrapte. Minder dan 4 seconden!En meer…Het zijn ook niet allemaal cijfertjes. Het zwaartepunt werd verlaagd, voor een beter weggedrag. De luchtophanging is slimmer voor meer comfort. En het uiterlijk is aangedikt om… wel, omdat je buurman zou zien dat je met een Turbo rijdt. Dat kan je nog het snelst duidelijk maken met de uitklapbare achtervleugel. Die is nieuw en zorgt voor meer neerwaartse kracht, en zelfs een (ietsje) kortere remweg.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Porsche presenteert op z'n stand in Frankfurt het nieuwe Cayenne-aanbod. De meeste versies kregen we eerder al onder onze neus geschoven, maar de topper - de Cayenne Turbo - laat zich pas nu zien.4-liter V8Onder de motorkap ligt een dubbel geblazen V8. Die stelt zo maar eventjes 550pk ter beschikking van z'n bestuurder. 30pk meer dan voorheen. Een slimme, elektronisch gestuurde vierwielaandrijving en een 8-trapsautomaat sluizen dat allemaal richting asfalt.Hoe snel?Wanneer het rubber zich met overgave in de ondergrond kan vastbijten, is de Cayenne Turbo tot uitzonderlijke prestaties in staat. Alsof hij niet groot en hoog is, blijft hij tegen de wind inbeuken tot 286km/u. De eerste 100km/u zijn geschiedenis, precies 3,9 seconden nadat je het gaspedaal intrapte. Minder dan 4 seconden!En meer…Het zijn ook niet allemaal cijfertjes. Het zwaartepunt werd verlaagd, voor een beter weggedrag. De luchtophanging is slimmer voor meer comfort. En het uiterlijk is aangedikt om… wel, omdat je buurman zou zien dat je met een Turbo rijdt. Dat kan je nog het snelst duidelijk maken met de uitklapbare achtervleugel. Die is nieuw en zorgt voor meer neerwaartse kracht, en zelfs een (ietsje) kortere remweg.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Er wordt de jongste tijd heel wat gesproken over de elektrische auto. Maar lang niet iedereen is het erover eens dat de productie van massa's grote, milieuonvriendelijke, zware en moeilijk op te ruimen accu's de oplossing is. Het zou interessanter kunnen zijn wanneer de auto zelf z'n stroom opwekt. Uit waterstof bijvoorbeeld, dan komt er alleen wat damp uit de uitlaat. Mercedes is één van die bedrijven die de piste in elk geval openhoudt. Het stelt in Frankfurt de GLC F-Cell voor. Van Fuel Cell, vanzelfsprekend.Bijtanken in 3 minutenMet 4,4 kilogram in de tank kan je zo'n 400km rijden. Daarna is het gewoon een kwestie van bijtanken en verder rijden. Dat hoeft niet langer dan 3 minuten te duren. Die waterstof wordt omgezet in stroom en rijden doet de GLC zoals een elektrische auto. In stilte en met behoorlijk veel vermogen. 200pk en 350Nm, vanaf stilstand.Bijna klaarMercedes zoekt nog een smallere niche op door ook een 13,8 kWh lithium-ion-batterij te voorzien. Die kan je aan het stopcontact opladen en brengt je 49km ver. Daardoor is de Mercedes GLC F-Cell de eerste plug-in waterstofauto ooit. Het is ook niet zomaar een proefprojectje. De Duitsers zijn bijna klaar voor productie.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Tegen 2022 zal Mercedes meer dan 10 elektrische modellen aanbieden. Daarbij horen geëlektrificeerde versies van gekende modellen, zoals de Smart Fortwo en Forfour. Maar het bedrijf komt net als BMW ook met een louter elektrisch submerk op de proppen: EQ. De EQA Concept die vanaf nu op de salonvloer in Frankfurt staat te blinken, wordt de eerste. Die mag een flinke kopstoot uitdelen aan de BMW i3.RealismeOf je er nog een Mercedes in herkent wanneer je de ster afdekt, is nog een open vraag. Maar in elk geval herken je in de EQA duidelijk een compacte hatchback. En dat is wellicht het grootste verschil met de i3 van aartsrivaal BMW. Mercedes vindt het niet zo nodig om vreemde vormen op te gaan zoeken. Een driedeurs met conventionele proporties en gewone portieren. 272 elektrische pk's en vier aangedreven wielen, dat is al zot genoeg.DesignelementenOm toch nog een beetje in de conceptfase te blijven zitten heeft de EQA een motorkap in een contrasttint, een lichtelement op de flanken en een grille die afhankelijk van de gekozen rijmodus een andere lichtsignatuur projecteert.AutonomieIn de vloer van deze concept zit een 60 kWh accu. Die is volgens de Duitsers voldoende voor een rijbereik van 400km.EQ vanaf 2019Mercedes lanceert EQ in 2019. De eerste voorbereidingen daarvoor worden al getroffen in de productievestiging in Bremen. Deze EQA komt er niet voor 2020. Het is de EQC, gebaseerd op de vorig jaar in Parijs voorgestelde Concept EQ, die de spits zal afbijten.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Waar de kieuwen, sleuven, stijlelementen en extra centimeters aan de aangedikte Renault Megane zaten, wisten we gisteren al. We kunnen er alleen nog enkele concrete details aan toevoegen. Dat de voorzijde 6cm in de breedte groeit, bijvoorbeeld. Achteraan is dat 4,5cm.Ja, met de motor van de Alpine A110Eigenlijk was al duidelijk dat de Megane RS de 1,8l viercilinder turbomotor van de Alpine A110 in z'n snoet zou krijgen. Dat is echter nu pas bevestigd. De vorige generatie deed het nog met een tweeliter. De geprojecteerde 300pk… zo ver is het niet gekomen. Dat zal voor een speciale editie zijn (de Trophy). Later (eind 2018. De achttienhonderd schopt het tot een nog steeds erg verdienstelijk 280pk en 390Nm. Al dat geweld gaat naar de voorwielen waar een elektronisch (de gewone versie) of een echt (de Cup-variant) Torsen-differentieel de tractie optimaliseren. Er zijn altijd zes verzetten die je naar keuze zelf of door een automaat (optioneel) laat bedienen. Vierwielbesturing is er ook. Hydraulische eindeloop-stops voor de ophanging moeten voor extra demping zorgen. Recht uit de racerij, komt dat.Hoe snel is de Megane RS?Neenee, nu wil je teveel. De marketingjongens bij Renault houden dat nog even achter de hand. Zo hebben we binnenkort nog eens een excuus om het over de nieuwe hot hatch te hebben.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Het zijn natuurlijk niet alleen de Duitsers die vooruit kijken op de IAA in Frankfurt. Er wordt duchtig richting toekomst gestaard door het gros van de merken daar. En niet zelden is daarin een grote hatchback te zien. Zelfrijdend, elektrisch. Je ziet het in deze Audi, deze Volkswagen, deze BMW en ook in de Renault Symbioz Concept.EcosysteemRenault heeft behoorlijk wat stof van de schoorsteenmantel gesnoven en besloten dat je huis en auto in de toekomst één ecosysteem zal vormen. Het verlengde van je woonkamer, of op z'n minst een extra kamer, maar ook het brein en - als het moet - ook de stroomvoorziening.500km op één ladingDe Fransen zeggen dat ze later dit jaar beginnen testen met een auto die wat wegheeft van de Symbioz. Met een elektrische aandrijflijn en de mogelijkheid om zelf de weg te zoeken. Deze concept wordt aangedreven door vier elektromotoren die samen zo maar even 680pk en 660Nm opwekken. Goed voor 500km autonomie in combinatie met een 72kWh accu. Dat het geen lichte jongen is, kan je afleiden uit z'n acceleratietijd. ‘Minder dan 6 seconden'. In EV-land met dergelijke vermogens is dat behoorlijk à l'aise.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
De Toyota Land Cruiser staat al sinds 2009 in de catalogus. Eigenlijk dringt een modelwissel zich op. De Japanners denken echter dat een milde opfrisser wel zal volstaan. Het is al niet meer de eerste facelift van het model.Herkenbaar, maar andersDe buitenzijde blijft herkenbaar, al is er meer aangepast dan je op het eerste zich zou denken. Naast de grille (drukker), lichtunits (drukker), en bumperschilden (drukker) is ook de motorkap aangepast (ja, ook met meer lijnen). De Land Cruiser krijgt er daardoor enkele centimeters bij. Andere velgen en kleurtjes horen er ook bij. Geen facelift is compleet zonder…Betere materialenAan de binnenzijde is er minstens zo grondig gewerkt. Daar heb je voortaan recht op een nieuw 8” infotainmentscherm in de middenconsole terwijl je voor je neus nieuwe instrumenten ontdekt. Dat alles wordt gekaderd in nieuwe sierlijsten en - vooral - betere kunststoffen en aardiger knopjes.En de motoren…De keuze tussen een drie- of vijfdeurs blijft behouden. Voor de aandrijving zorgt een 2,8l viercilinder diesel met 177pk. Die wordt gekoppeld aan een zesbak. Hetzij een manueel exemplaar, het zij een automaat. Daarnaast is er nog een 2,7l benzine met amper 161pk die zowaar nog gepaard wordt aan een vijfbak die je met de hand moet roeren. Een 4-liter op benzine is er ook nog. Goed voor 250pk en altijd in combinatie met een zestrapsautomaat.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
De C-HR is Toyota's hippe en trendy crossover voor het compacte segment. De Japanners denken dat hij sportief is, maar z'n 122pk sterke hybride aandrijflijn en CVT-transmissie maken het moeilijk om sensaties te creëren die in lijn zijn met die die claim. En wat als die hybride eens wat krachtiger zou zijn?Hy-Power ConceptOp de IAA in Frankfurt staat deze Toyota C-HR Hy-Power Concept te blinken. Met een potiger hybride aandrijflijn. Eén klein probleem: Toyota wil daar niets over kwijt. Niet wat de combinatie opwekt en al helemaal geen prestaties. Weinig geloofwaardig. Wat overblijft is een Toyota C-HR met oranje accenten en een wrap op het dak. Toyota wil dus vooral nog wat meer aandacht voor het model. Bij deze.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
BMW z'n gamma onder het i-label blijft momenteel beperkt tot de i3 en de i8. Natuurlijk is er nog meer op komst. Dat was al van het begin zo gepland. Op het Salon van Frankfurt toont BMW welke richting het derde i-model uitgaat. Dat wordt een vierdeurs crossover coupé. Want mengvormen doen het goed tegenwoordig. Hij komt uiteindelijk in het gamma tussen beide eerder gelanceerde modellen. Maar eerst moet hij nog z'n scherpe concept-car-kantjes verliezen.De prestatiesOmdat het nog even duurt eer de productie wordt opgestart, is BMW nog niet al te loslippig over de aandrijflijn. Het houdt het erop dat deze i Vision Dynamics gedoopte concept in staat moet zijn om in ‘minder dan 4 seconden' naar 100 te accelereren, harder te lopen dan 200km/u en zo'n 600 km ver moet geraken.De vormgevingEen vijfdeurs. Dat is duidelijk. Met een coupé-achtige daklijn, al kan je je de vraag stellen wat daar tegenwoordig nog van overblijft. Z'n dynamische silhouet is in grote mate afkomstig van de vormgeving van de zijruiten. Ook de BMW i3 kwam op dat vlak al origineel voor de dag. De achterzijde is met z'n slanke lichtunits eerder sober. Aan de voorkant kan je zo'n statement echter niet maken. Daar wordt gesuggereerd naar de vorm van de grille (want die heeft deze EV natuurlijk niet nodig) door twee flink opgeblazen nieren. Ze lopen nu in elkaar over en om het allemaal nog meer te laten opvallen, zijn ze blauw verlicht. Het doet (niet toevallig) denken aan de BMW X7 iPerformance Concept en de keuze maakt op z'n minst de tongen los.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
Het zijn traditioneel de Europese merken die in Frankfurt de aandacht naar zich toe trekken. Maar het zijn natuurlijk niet uitsluitend de Europeanen die er nieuws te verkondigen hebben. Honda laat zich alvast opmerken met deze Urban EV Concept. Een zuivere elektrische auto met compacte afmetingen. De vormgeving is minimalistisch en retro. Ze doet meer dan een beetje denken aan de eerste generatie van de Honda Civic.Gezellig interieurDe afmetingen zijn erg compact. Een Honda Jazz is 10cm langer. Toegang tot het interieur wordt verschaft door twee zelfmoorddeuren. Grijze stof, houten accenten en een panoramisch infotainmentscherm zijn de voornaamste ingrediënten van de sobere, maar gezellige binnenzijde. Het hoge knuffelgehalte is nog het duidelijks aan de buitenzijde, waar je voor- en achteraan een display vind die boodschappen kan weergeven. Over de laadstatus, bijvoorbeeld.Hij komt!Honda zegt er in één adem bij dat een productieversie van deze kleine EV in 2019 bij de Europese dealers staat. Dat maakt het des te spijtiger dat er nog met geen woord over prestaties of rijbereik wordt gerept.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55
De kleine Smart Fortwo bestaat ook in een elektrische variant. Sterker nog, op sommige markten zal het stadsmerk van Mercedes-Benz binnenkort alleen nog de versies zonder verbrandingsmotor aan de man brengen. Smart-tuner Brabus vindt het daarom de hoogste tijd om te demonstreren dat het ook een EV kan oppeppen. Ziehier de Brabus Ultimate E Concept.Klein maar snelDe elektromotor die Brabus gebruikt, wekt 201pk en 350Nm op. Meer dan behoorlijke cijfers voor zo'n klein autootje. De voeding komt van een 22kWh accu die het met een pluim op het gaspedaal 160km volhoudt en zichzelf aan een snellader in een half uur weer voor 80% laat vullen. Maar volgens Brabus zal je helemaal geen zin hebben om het rustig aan te doen. De stadsmus werkt zichzelf nu naar 100 in 4,5 tellen en haalt een top van 180km/u. Flink meer dan een elektrische Smart uit zichzelf presteert.Brabus voorziet één en ander van wat meer flair. Een lichteffect in plaats van de uitlaat bijvoorbeeld. En naast het interieur kan je evenmin kijken. Maar dat zijn zaken waar je als potentiële klant (nu is het immers nog een concept) gelukkig ook je veto over kan stellen.
dinsdag, 12 september, 2017
Source: Auto55

One Response to Auto nieuws

  1. James zegt:

    Wij hebben zelf ooit een Nissan Pathfinder gehad. We hebben nog nooit zo’n fijne auto gereden. Voor de mensen die hem kennen hij ziet er ook heel stoer uit en hij is heerlijk ruim.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.